Przesiadka na sól Microbe-Lift

Zmiana soli




W zeszłym tygodniu zmieniłem sól i akwarium jest teraz prowadzone w 100% na produktach firmy @arkaaquatics w Polsce bardziej znanej jako #microbelift.

Dlaczego? Nie ukrywam, że jestem oczarowany tym jak dobry kontakt producent ma ze swoimi klientami. Na Facebooku jest specjalna grupa gdzie producent albo sam udziela informacji na temat swoich produktów, lub to użytkownicy pytają jak stosować ich produkty lub co zastosować żeby poradzić sobie z plagą lub padającymi koralami.
Arka sprzedaje dwa rodzaje soli, Organic Active i Premium Reef. Gdyby się przyjrzeć karcie specyfikacji produktu to zauważymy, że obydwie sole trzymają dokładnie takie same parametry:

- zasolenie 1,022
- pH 8,3-8,5
- 10 stopni kH (twardość węglanowa)
~430 mg/l Ca
~1380 mg/l Mg
- 8,1 mg/l Sr

Więc czym się między sobą różnią? Spytałem u źródła wysyłając do producenta wiadomość na messengerze :) Możecie wierzyć lub nie ale odpowiedź przyszła praktycznie zaraz i to w sobotę :) z tego co mi wyjaśniono obydwie sole posiadają taką samą bazę, lecz sól Premium jest zalecana do nowo powstałych zbiorników gdyż sól Organic posiada "biomasę", dzięki której korale się fajnie wybarwiają i szybciej rosną, jeśli nie ma korali organika nie zostaje skonsumowana i mogą się zacząć problemy.

A wy jakich używacie soli w swoich akwariach? Stosujecie mieszankę produktów od różnych producentów czy tak jak ja trzymacie się jednego producenta?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Opowieść o pewnym mędrcu...

Co to jest sump

Moja eksperymentalna kostka